.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اظهارات کروبی درخصوص دیدار با رهبری و مواضع خاتمی

دبيرکل حزب اعتماد ملي با بيان اينکه اظهارات خاتمي نشان مي‌‏دهد که ميرحسين موسوي از نظر وي مناسب‌‏تر و ارجح است،تاکيد کرد:از آن‌‏جا که نشان داده‌‏ام، انسان حق‌‏شناس و قدرداني هستم زماني که عهده دار امور شدم نيروهايي که به من کمک کرده‌‏اند را فراموش نمي‌‏کنم.

مهدي کروبي در حاشيه نشست با جمعي از هنرمندان، شعرا، موسيقي‌‏دانان و منتقدين ادبي استان‌‏هاي مازندران، گرگان و گيلان در مورد اظهارات اخير خاتمي مبني بر اين‌‏که يا من مي‌‏آيم يا ميرحسين موسوي گفت: اگر اسم مرا نياوردند اشکالي ندارد و لازم هم نيست که بياورند.

وي در پاسخ به اين‌‏که آيا اين مساله موجب انشقاق اصلاح‌‏طلبان در انتخابات آتي نمي‌‏شود، گفت: انشاء‌‏الله که اصلاح‌‏طلبان از هم نمي‌‏پاشند، ما اميدواريم که مردم به صورت پرشور و پرنشاط در اين انتخابات شرکت کنند.

کروبي با بيان اين‌‏که بايد در مورد من، ميرحسين موسوي و خاتمي به صورت جداگانه صحبت کرد، بخش اول سخنان خود را به ميرحسين موسوي اختصاص داد و گفت: مهندس موسوي چهره ارزشمند و مورد علاقه همه ماست و خدمات حساسي به کشور کرده است اما ايشان تا به حال اظهارنظري در مورد حضورشان در انتخابات نکرده‌‏اند. دو بار خاتمي گفته و عده‌‏اي هم متقاضي هستند و يا روزنامه‌‏ها چيزهايي نوشته‌‏اند.

وي در مورد خاتمي نيز گفت: اظهارات خاتمي مبني بر اين‌‏که يا من مي‌‏آيم يا ميرحسين هم اشکالي ندارد، وقتي آدم انديشه و تفکري دارد بايد آن‌‏را بگويد. خاتمي برادر، دوست و رفيق من است.

وي افزود: اظهارات خاتمي نشان مي‌‏دهد که ميرحسين موسوي از نظر وي مناسب‌‏تر و ارجح است لذا من با اين گفته خاتمي مشکل ندارم زيرا جامعه ما جامعه تضارب و آزادي است. اگر مي‌‏خواهيم رقابت جدي باشد بايد فضايي را آماده کنيم که افراد، همان طور که فکر مي‌‏کنند، حرف بزنند.
کروبي با اشاره به اين‌‏که اظهارات خاتمي جديد نيست،گفت: چهار سال پيش که من داوطلب بودم، ايشان فرمودند معين بايد بيايد. اطلاع دقيقي هم دارم که خاتمي پس از ردصلاحيت معين تلاش زيادي براي حضورش در انتخابات کرد و علني گفت که معين بايد بيايد.
البته ميرحسين موسوي اولي و عزيز است.
دبير کل حزب اعتماد ملي در مورد کنار کشيدن خود از عرصه انتخابات در صورت حضور افراد ديگر تصريح کرد: من سه يا چهار ماه پيش حضور خود را مطرح کردم، البته دوستان حرف‌‏هايي زدند بنابراين به استناد گفته‌‏هاي اميني و گرامي‌‏مقدم تا بيست آذر تحمل کردم اما تا امروز هنوز کسي خود را معرفي نکرده است.
کروبي با بيان اين که تا امروز که 28 دي ماه است، شما نمي‌‏دانيد که غير از من چه کسي در انتخابات حضور مي‌‏يابد، گفت: طبيعي است که ما کارهاي خود را انجام داده‌‏ايم و ادامه خواهيم داد و حضور هم داريم، البته از حضور هر کسي که بيايد، استقبال مي‌‏کنيم و تصميم نهايي با مردم است.
کروبي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين‌‏که آيا قصد کناره‌‏گيري از انتخابات در صورت حضور خاتمي و ميرحسين موسوي را نداريد؟ گفت: من نمي‌‏خواهم اساعه ادب کنم بايد اين سوال از اين عزيزان بپرسيد، من که چهار ماه پيش اعلام کردم.
وي ادامه داد: اگر يکي از اين بزرگان روز 21 فروردين ثبت‌‏نام کند آيا حق داريم که به او بگوييم اين‌‏کار را نکن. اگر در 21 فروردين که آخرين روز ثبت‌‏نام است به من بگويند برو، به گوينده مي‌‏خندند يا به عنوان مثال اگر در 21 فروردين ماه هاشمي يا کرباسچي که طرفدار من است، ثبت‌‏نام کند و به من بگويند به خاطر اين‌‏ها برو که نمي‌‏شود البته يک قول کلي مي‌‏دهم که اگر مردم مرا پذيرفتند از گروه‌‏هاي مختلف استفاده مي‌‏کنم.
کروبي با انتقاد از برخي مسائل که در بولتن‌‏هاي خبري و برخي مطبوعات منتشر مي‌‏شود، خاطرنشان کرد: برخي مسائل در بولتن‌‏ها منتشر مي‌‏شود که صحت ندارد. البته من بيش از همه از بولتن جامعه مدرسين تعجب کردم زيرا برخي حرف‌‏ها در آن مطرح شده است که من نگفته بودم. اگر اين حرف‌‏ها در يک بولتن سياسي مطرح مي‌‏شد، حرفي نبود اما از انتشار آن‌‏ها در بولتني که 20 مجتهد در آن حضور دارند، تعجب کردم.
کروبي در ادامه با اشاره به ديدار خود با مقام معظم رهبري در هفته گذشته توضيح داد: با ايشان که صحبت مي‌‏کردم، عرض کردم که من به هيچ‌‏کس قولي نداده‌‏ام. رئيس ستاد انتخابات در سال 84 محتشمي بود که سابقه وزارت کشور دارد و برداشت من اين است که شما مخالف ايشان در وزارت کشور نيستيد اما هيچ‌‏گاه به محتشمي نگفتم که کاره‌‏اي مي‌‏شويد.
کروبي افزود: وعده جلو جلو دادن براي کشور ما کارآيي ندارد، البته شايد کسي قول‌‏هايي بدهد و سخنگو و معاون تعيين کند که اشکال ندارد، همان‌‏طور که برخي عزيزان در دوره قبل اين‌‏کار را کردند اما ما نکرديم.
کروبي در پايان گفت: اصلاً بنا نيست که تا بعد از انتخابات وعده مشخصي به کسي بدهيم اما از آن‌‏جا که نشان داده‌‏ام، انسان حق‌‏شناس و قدرداني هستم زماني که عهده دار شدم نيروهايي که به من کمک کرده‌‏اند را فراموش نمي‌‏کنم.
دبير کل حزب اعتماد ملي از حضور هنرمندان، شعرا و موسيقي‌‏دانان و منتقدان ادبي که براي ديدار با وي، به تهران سفر کرده بودند تقدير و تشکر کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.141 seconds.